Milí lektorští kolegové,
v posledních letech jsem si díky dětským kurzům „za běhu“ vytvořila pár pomůcek do hodin. Pokud hledáte nové materiály, nebo jen inspiraci
(hraní + upevnění), budu ráda, když vám tyto lamino karty také přijdou vhod. Některé používám (a víceméně vznikly) při výuce dyslektických žáků.
SKLÁDAČKY past tense regular and irregular verbs
Minulý čas pravidelných a nepravidelných sloves (6. – 7. třída ZŠ)
Obsah materiálu: 5 aktivit (8 stran; pdf )
Activity 1 – DID YOU…? regular verbs (spoj věty)
Activity 2 - I DIDN´T irregular verbs (spoj věty)
Activity 3 - I DID irregular verbs (doplň správnou Option card)
Activity 4 – I DIDN´T. TOM DID! irregular verbs (doplň správnou Option card)
Activity 5 – I DID IT. TOM DIDN´T! irregular verbs (doplň správnou Option card)
Běžně se tyto skládačky výborně hodí pro tzv. "rychlíky", kteří jsou již s úkolem hotovi a čekáme na ostatní nebo je potřebujeme na chvilku zabavit a věnovat se individuálně jiným studentům.
Ke stažení
zde
Gramatické OPTION CARDS
Upevnění tvorby otázek:
to be, present simple, tázací zájmena (4. - 5. třída ZŠ)
Obsah materiálu: 4 aktivity většinou typu „Vytvořte otázky poskládáním správných kartiček“ (celkem 9 stran; pdf)
Activity 1: upevnění
základních otázek na JMÉNO A VĚK v osobách čísla jednotného
Activity 2: konsolidace významu
LIKE – mít rád, líbit se formou tvorby otázek v osobách čísla jednotného
Activity 3:
DO/DOES v otázce ve dvojím typu cvičení: verze A – "Vyber správnou možnost", verze B – "Doplň správnou kartičku"
Activity 4: upevnění tázacích zájmen (
Wh- QUESTIONS) – "Doplň správnou kartičku"
Návod: Nejlépe vytisknout na barevný papír, zalaminovat a option cards rozstříhat, aby žáci mohli skládat otázky
Ke stažení
zde
Kartičky BASIC QUESTIONS + ADVERBS OF TIME - position in the sentence
kartičky k upevnění gramatiky a frází, vhodné ale také jako pexeso (6-8 třída ZŠ)
Obsah materiálu: 2 aktivity typu "Vytvoř správné dvojice"
Activity 1:
BASIC QUESTIONS - průřez základní gramatiky v otázkách 2. osoba č. j. (Are you…?, Were you…?, Do you have…? , Did you have…?, Can you…? atd.)
Activity 2:
ADVERBS OF TIME - position in the sentence
přehled nejběžnějších příslovcí času pro přítomný, budoucí a minulý čas + frekvenční příslovce
Jak je používám:
a) rozložím na stůl sloupec s českými výrazy, žáci se snaží najít/tipnout si anglický protějšek
b) rozložím na stůl výrazem dolů a hrajeme jako pexeso
c) formou soutěže "kdo první"
- otáčím kartičky v češtině a čtu výraz, studenti křičí anglický; já zapisuju čárky tomu, kdo byl první
- každému dám do ruky sadu kartiček (kartičky čj a aj jsou pomíchané) a kdo první sestaví sloupec se správnými dvojicemi (např. nalevo sloupec aj a napravo sloupec čj)
Ke stažení
zde
OPIČÍ DRÁHA – vděčná aktivita zejména k oživení výuky, dojdou-li nápady apod. Skládá se ze stanovišť, na kterých děti jednotlivě, nebo ve dvojicích, plní připravený úkol. Bohatě stačí nachystat 4 - 5 stanovišť. Záleží samozřejmě na velikosti a uspořádání vaší učebny, času a náladě. Úkoly mají různý formát, různá zadání, aby to děti co nejvíce bavilo.
Opičí dráhu připravuji tak 1× za dva měsíce. Pro všechny je to příjemná změna a děti při ní nenápadně a hlavně zábavně přimějete zopakovat probrané učivo. Pochopitelně nejvíce uvítají, pokud jsou úkoly bodované a vítěze čeká na konci odměna.
V souboru najdete 16 úkolů (= stanovišť). Záměrně jsem je nečíslovala, abyste si mohli vybrat, které úkoly se vám zrovna hodí, a očíslovali si je sami. Pokud budete volit čtyři stanoviště, získáte 4 originální opičí dráhy, vlastně více, ale to už je matematika...:)
Opičí dráha 4.-5. třída
Ke stažení
zde
Opičí dráha 6.-8. třída
Ke stažení
zde